X
Feedback

Fijn dat u ons wilt helpen!

Elke dag zijn we bezig om onze website te verbeteren. In alles wat we doen is het ons doel om de website zo eenvoudig en overzichtelijk mogelijk te maken. Tips en suggesties zijn dus altijd welkom!

Bedankt voor uw feedback! Uw mening is waardevol voor ons.

Training Telefonisch Incasseren

Herken je excuses als ‘Ik heb de factuur niet ontvangen’ of ‘Ik betaal volgende week wel’? Lastige reacties waar je eigenlijk niks mee kunt. Tijdens de training Telefonisch Incasseren leer je verschillende technieken hoe je hier op een efficiënte en klantvriendelijke manier mee omgaat.

Beschrijving

Houd de regie in jouw telefoongesprekken

Je klant via de telefoon motiveren om te betalen kan een flinke uitdaging zijn. Vooral als je dit nog niet vaak gedaan hebt. Tijdens de training Telefonisch Incasseren leer je hoe je op een efficiënte manier met klanten om gaat en openstaande bedragen incasseert, zonder dat dit ten koste gaat van je relatie met de klant. 

Wat houdt de training in?

De training is praktijkgericht. Dat betekent dat je vooral aan de slag gaat met het oefenen van gesprekstechnieken, het behandelen van voorbeelden uit de praktijk én natuurlijk het verbeteren van je persoonlijke telefoonvaardigheden. De training wordt verzorgd door één van onze eigen professionals met ruime ervaring in klantcontact en debiteurenbeheer. Op het programma staan onder andere de volgende onderwerpen:

Hoe herken je de verschillende typen (debiteur-)klanten?

Hoe bouw je je gesprek op?

Welke vragen stel je wel en juist niet?

Hoe ga je op een klantvriendelijke manier om met weerstand, smoezen en klachten?

Hoe maak je een passende betaalafspraak?

Tijdens de training leer je hoe je:

  • voorbereid een telefoongesprek met een klant ingaat, bijvoorbeeld door informatie te verzamelen over hun financiële situatie en betalingsgeschiedenis.
  • verschillende communicatietechnieken inzet om effectief te communiceren met een klant, zoals actief luisteren, samenvatten en doorvragen.
  • omgaat met emoties en hoe je de klant helpt zijn emoties te beheersen.
  • onderhandelingstechnieken inzet, zoals het stellen van duidelijke doelen en het creëren van win-winsituaties.
  • volgens de wet- en regelgeving betaalafspraken maakt dankzij basis juridische kennis.
Beschrijving

Praktische informatie

De incompany training duurt één dag en wordt gegeven door één van onze ervaren incassospecialisten. Na het volgen van de training ben je in staat een georganiseerd en effectief gesprek te voeren waardoor je betere betaalafspraken maakt. Ook ga je merken dat het contact met je klant een stuk makkelijker én leuker verloopt! Interesse? Neem dan contact met ons op.

Contact

 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.