X
Feedback

Fijn dat u ons wilt helpen!

Elke dag zijn we bezig om onze website te verbeteren. In alles wat we doen is het ons doel om de website zo eenvoudig en overzichtelijk mogelijk te maken. Tips en suggesties zijn dus altijd welkom!

Bedankt voor uw feedback! Uw mening is waardevol voor ons.

De Erasmus Universiteit heeft met Bos Incasso een betrokken incassopartner

De Erasmus Universiteit Rotterdam is de universiteit voor studenten die hun ambities in beweging willen zetten. In meerdere belangrijke internationale ranglijsten bevindt de Erasmus Universiteit zich steevast in de top. Met maar liefst 150 verschillende nationaliteiten komen de studenten letterlijk vanuit de hele wereld naar de Erasmus Universiteit om daar een studie te volgen. “We vinden het belangrijk om voor iedere student een plek te creëren waar ze helemaal zichzelf kunnen zijn en zich thuis voelen.”

Een visie die je ook terugziet op de afdeling debiteurenbeheer, waar ze verantwoordelijk zijn voor het factureren en incasseren van de collegegelden bij de ruim 33.000 studenten. “Waar we voorheen redelijk zakelijk en strikt waren, is onze insteek nu wat milder en vriendelijker.” Het doel blijft ervoor zorgen dat de student de factuur betaalt. Als een student vragen heeft over het betalen van collegegelden, dan kunnen ze altijd terecht bij de frontoffice. Zij gaan dan in gesprek met de student en bieden een luisterend oor. “Studenten met echte geldproblemen verwijzen we door naar een studentendecaan. Die hoort hun verhaal aan en wanneer nodig stellen ze samen een betaalplan op.”

Met deze aanpak wil de universiteit de stress voor de student zoveel mogelijk vermijden. “De student die echt niet kan of wil betalen, die draag je nu met een terecht en overtuigd gevoel over aan Bos Incasso. Wij hebben alles geprobeerd.”

Een onderwijsinstelling vraagt een andere aanpak
De incassopartner van de Erasmus Universiteit moet goed op de hoogte zijn van hoe het betaalproces gaat bij een onderwijsinstelling. Dit proces gaat net iets anders dan bij organisaties met een standaard verkoopovereenkomst. Studenten schrijven zich in via het landelijke platform Studielink. Ook al machtigen ze dan iemand anders, ze gaan automatisch een betaalverplichting aan. “Ik merk dat het fijn is dat Bos Incasso hier ervaring mee heeft en op de hoogte is van hoe dit werkt. Ze kunnen hierdoor sneller en makkelijker contact leggen met de student en wij krijgen geen onnodige vragen.”

De Erasmus Universiteit is de student altijd gunstig gezind en doet haar best om mee te denken. Dat luistert soms heel nauw. Studenten met een betaalachterstand worden geblokkeerd en kunnen dan geen tentamens maken. En ondanks alle signalen, realiseren ze zich dat soms pas op het allerlaatste moment. Dan moet alles snel geregeld kunnen worden. “Daar hebben we met Bos Incasso hele goede afspraken over. Wanneer de student heeft betaald, krijgen wij daar direct een melding van. Dan halen wij de student gelijk van de blokkade.” Door snel te schakelen zorgen we er samen voor dat de student dezelfde dag alsnog het tentamen kan maken.

Fijne en betrokken service
Korte lijnen en goed contact met de vaste aanspreekpunten zijn belangrijk in de samenwerkingen met de universiteit. “Dat hebben we met Bos Incasso zeker. Als ik vragen heb over een afgesloten dossier of er staat iets wat we niet begrijpen, kan ik gelijk bij mijn vaste team terecht voor de uitleg die we nodig hebben. Hetzelfde geldt voor gerechtelijke procedures. Bos Incasso geeft altijd eerlijk advies om ons te helpen de zaken helemaal op orde te krijgen. Dat geeft een fijne service en vertrouwen. Ik voel me gehoord.” Binnenkort organiseert Bos Incasso een kennissessie over het gerechtelijke incassotraject. “Dat zijn goede ontwikkelingen waardoor ons beeld en onze kennis ook weer verbreed wordt. We vinden het hartstikke leuk dat we daarin worden meegenomen.

Wat vinden onze opdrachtgevers

Testimonials

Tandartspraktijk Twigt , Hoogeveen

"Prima. Altijd goede ervaringen gehad, dus contract op deze manier doorgezet. Duidelijke, heldere communicatie en snelle reactie via de mail."

Kabelnoord , Dokkum

"Leuk bedrijf, leuk contactpersoon en goed werk. Dus wat willen we nog meer. Een goede keuze waar we nog steeds achter staan en blij mee zijn."

Wijkom Bouw & Infra , Medemblik

"Duidelijke communicatie en een goed resultaat."

Fysiotherapie de ommelanden , Groningen

"Snel en duidelijk, dankzij de samenwerking hebben we een kortere debiteurenlijst :-). Wat mij betreft gaat het prima en gaan we gewoon zo verder.” "

Gino B.V. , Groningen

"Goed contact, prima portaal. Juiste product bij ons probleem voor de juiste prijs. Wij hoeven geen tijd meer te besteden aan het trachten deze facturen te incasseren."

Kemerink voet & beweging , Zwolle

"Vriendelijk geholpen. Korte lijnen, goede uitleg van de procedure als ik vragen heb."

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.