Van betaalachterstand naar klantbehoud
De realiteit is helder: wanneer klanten hun premie niet betalen, is er werk aan de winkel. Niet alleen loop jij als verzekeraar financieel risico, ook de continuïteit van de verzekering komt direct in gevaar. Een klant zonder dekking kan geen beroep doen op zijn of haar polis en dat heeft gevolgen. Het is dan ook logisch dat je er alles aan de doet om betalingsachterstanden te voorkomen.
Maar ondanks al je inspanningen met herinneringen en aanmaningen lukt het niet altijd om tot een betaalafspraak te komen met je klant. En juist op dat moment is er behoefte aan een incassopartner die verder kijkt dan de vordering alleen. Bos Incasso is gespecialiseerd in deze laatste stap van het inningsproces. Vanaf dat moment doen wij er alles aan om de klant niet te verliezen, maar terug te winnen.
Incasseren met oog voor de klant
Bij Bos Incasso sociaal incasseren geen trend of marketingterm. Het is de manier waarop we al jarenlang werken. En in de kern is dat heel simpel: we benaderen mensen zoals we zelf benaderd willen worden. Sociaal is bij ons niet soft, het is met aandacht, begrip en respect. En die aanpak werkt.
Onze kracht zit in het durven maken van verschil. Geen eenheidsaanpak, maar maatwerk. Want is iemand gewoon een keer vergeten zijn premie te betalen, of speelt er meer? In het contact met jouw klant houden we daar rekening mee.
Wat dit oplevert?
Mensen voelen zich gezien en komen in beweging. Zoals een klant het onlangs zelf treffend verwoordde: “Ik was niet op de hoogte van de factuur en wist niet dat ik niet meer verzekerd was. Ik ben ontzettend blij met de hulp van jullie medewerker die mijn betaling ook direct heeft doorgegeven zodat ik weer verzekerd was.” Dit is waar het ons om draait: duidelijkheid en snel schakelen. Zodat jij als verzekeraar door kunt en je klant verzekerd blijft.
"Waarom je kiest voor Bos Incasso? Bij ons betaalt jouw particuliere klant altijd vaste incassokosten van 40 euro, niets meer en niets minder.
Dát is pas echt incasseren met oog voor de klantrelatie".
Maurits Colly, algemeen directeur
Meer inspiratie en inzichten? Download de whitepaper!
Nedasco, Amersfoort
We willen klanten niet verliezen omdat ze één keer een betaling gemist hebben. Bos Incasso begrijpt dat. Ze zoeken het contact op met respect en bieden maatwerk.
Hienfeld, Diemen
Actualiteit en wetgeving in een veranderende samenleving vragen om een incassobureau dat meedenkt, en dat is wat Bos Incasso ons biedt.
VvAA, Utrecht
Fijne samenwerking, er wordt naar onze wensen geluisterd en meegedacht. Ook fijn dat er een vast klantteam is waar we altijd op kunnen terugvallen.
Noorderlinge verzekeraars, Leeuwarden
De samenwerking is al jaren prima. Het persoonlijke contact en overleg is erg prettig. ik beveel Bos Incasso zéker aan.
Van Kampen Groep, Hoorn
Bos Incasso neemt echt de tijd om persoonlijk contact te hebben met de onze klanten. Dit maakt een wereld van verschil.
Kwaliteit waar je op kunt vertrouwen.
Met het Incasso Keurmerk van de NVI én het Keurmerk SVI voldoen we aan het protocol bij betalingsachterstanden van het Verbond van Verzekeraars.
Ook zijn we in 2024 als eerste incassobureau in Nederland we opgenomen in het Incassoregister van Justis. Dat we de eerste in het Incassoregister waren is zeker geen toeval: het onderstreept onze vooruitstrevende werkwijze en toont aan dat we de norm zetten in de sector. Kortom: je bent verzekerd van een dienstverlening die voldoet aan alle kwaliteitseisen.